Tüm kullanıcılar hizmet almadan önce ilgili firmanın Hizmet, Üyelik, Gizlilik v.b gibi web sitesinde bulunan sözleşmeleri okumak buradaki şartları anlamak ve ona göre hizmet almak zorundadır. Firmaların sözleşmelerinde bulunan maddeler firmaları ve hizmet alan kullanıcıları bağlamaktadır. Ticaretin Türk Ticaret kanununa uygun şekilde yapıldığından, firmanın ve sizin haklarınızdan haberdar olmanız önemlidir.
Bir şikayet konusu açmadan önce, yaşadığınız sorunları firmanın destek sistemi üzerinden firma ile aranızda çözmeye çalışmalısınız. Eğer firma sorunlarınızı çözmüyor ve haklı olduğunuzu düşünüyorsanız, ya da mağdur edildiyseniz, firma mağduriyetlerinizi gidermek için bir çaba göstermiyorsa, firmaya ulaşamıyorsanız, konu açabilirsiniz.
Bu konuyu açarken ise dikkat etmeniz gereken konular şunlardır ;
Şikayetçi olduğum firma: ( Firma profil linkini eklemeniz gerekiyor )
Şikayetçi olma nedenim: Firma ile yaşadığınız problemler ( kısa, öz, net ifadelerle)
İlgili hizmet konusu / Firma site linki: Hizmeti satın aldığınız konu / firma site linki
Kanıtlarım: Dekont, görüşme kayıtları gibi bilgileri ekleyiniz. (Sadece Ticket üzerinden yapılan iletişimler dikkate alınacaktır.)
Bir şikayet konusu açmadan önce, yaşadığınız sorunları firmanın destek sistemi üzerinden firma ile aranızda çözmeye çalışmalısınız. Eğer firma sorunlarınızı çözmüyor ve haklı olduğunuzu düşünüyorsanız, ya da mağdur edildiyseniz, firma mağduriyetlerinizi gidermek için bir çaba göstermiyorsa, firmaya ulaşamıyorsanız, konu açabilirsiniz.
Bu konuyu açarken ise dikkat etmeniz gereken konular şunlardır ;
- Firmaya iletmiş olduğunuz sorununuzun üzerinden makul bir süre geçmiş olması ve firmanın bu talebinizi yanıtsız bırakmış olması gerekmektedir.
- "Firmaya destek bileti açtım 5 dakika geçti yanıtlamadılar" şeklinde bir konu açmamalısınız.
- Açılacak şikayet konularının açık, anlaşılır, sade olması ve şikayetçi olduğunuz konularda gerekli tüm kanıtlar, hizmeti hangi tarihte aldığınız, hizmetinizin kapsadığı özellikler, destek talebi görüntüleri, ödeme dekontları v.b. bilgileri paylaşmalısınız.
- Kanıtsız, karalama amaçlı açılmış şikayet konularında firmanın isim değerine zarar verildiği için konuyu açan üye 7 (yedi) gün boyunca forumdan uzaklaştırılır. Tekrarında ise bu ceza süresiz olacaktır.
- Şikayet konularında sadece konuyu açan üye, şikayet edilen firma ve moderatörlerin konuya yazma hakkı bulunur, konu ile ilgisiz 3. Şahısların, şikayet konularında herhangi bir yorum yapması kesinlikle yasaktır. Bu kurala uymayan kullanıcılarımıza cezai işlem uygulanacaktır. Eğer aynı konu üzerinden mağdur edilmiş başka kullanıcılar varsa kategori moderatörlerine özel mesaj yoluyla ulaşıp konuya dahil olmayı talep edebilirler.
- Şikayetçi ve şikayet edilen tarafların kişisel herhangi bir bilgiyi (isim soyisim, web site adresi, ip adresi, telefon numarası v.b kişisel ve hizmet ile ilgili ayırt edici bilgileri) forum içinde izinsiz şekilde paylaşması yasaktır, bu kurala uymayan üye 3 gün cezalandırılır.
- Firmanın email adresi veya ticket sistemi harici Whatsapp, Discord, Telegram v.b platformlardan yapacağınız görüşmeler dikkate alınmayacaktır, lütfen firmalar ile iletişimlerinizi firmanın web sitesindeki destek bölümünden kayıtlı ve belgelenebilir şekilde kurunuz.
- Firmalar ya da kişilerin sunucularında kullandığı ürünlerin (lisans, yazılım, program v.b) tüm sorumluluğu kullanıcıya ve çalıştığı firmaya aittir.
- Hizmet alımı öncesinde alıcı kesinlikle hizmet sözleşmesini okumalı, ürün veya hizmetler ile alakalı satın alma öncesi ilgili firmadan bilgi almalıdır. Ticari uyuşmazlık ya da anlaşmazlık yaşandığı zaman Webmasteryeri sadece gönüllü olarak zorunlu olmadığı halde mağduriyeti gidermeye çalışmak için şikayet konusunu takip ederek neticelendirmeye çalışır, fakat anlaşmazlık durumunda kullanıcı ya da firma hakkını hukuki yollardan aramalıdır.
Şikayetçi olduğum firma: ( Firma profil linkini eklemeniz gerekiyor )
Şikayetçi olma nedenim: Firma ile yaşadığınız problemler ( kısa, öz, net ifadelerle)
İlgili hizmet konusu / Firma site linki: Hizmeti satın aldığınız konu / firma site linki
Kanıtlarım: Dekont, görüşme kayıtları gibi bilgileri ekleyiniz. (Sadece Ticket üzerinden yapılan iletişimler dikkate alınacaktır.)